هر روز بهتر می شویم، اگر روحیه و امید داشته باشیم. (روزنوشتهای سید محمد اعظمی نژاد)
رهبران خوب، نصیحت نمی کنند- آنها کوچینگ می کنند!
دوشنبه 1398/04/24 ساعت 11:08 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( نظرات )

⁣رهبران خوب مشاوره نمی دهند- آنها یك مربی (coach) هستند. 
برگرفته از سایت رسمی مجمع جهانی اقتصاد ⁣weforum.org
تمام مدیران می خواهند کارکنان خود را رشد دهند، اما حفظ تعادل بین هدایت و مجبور کردن افراد به رشد می تواندبسیار دشوار باشد.
در حالی که برخی از مدیران ممکن است فکر کنند بهترین راه برای رهبری، این است که به طور مداوم کارکنان خود را توصیه و نصحیت کنند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که برای کارکنان،  کوچینگ و یا کمک به کارکنان حداکثر رساندن پتانسیل عملکرد خود، سبک رهبری موثرتری است. متاسفانه، درصد مدیرانی که از مربیگری به عنوان یک استراتژی رهبری استفاده می کنند اندک است. یک مطالعه اخیر منتشر شده در مدرسه کسب و کار هاروارد نشان می دهد که اکثریت مدیران به جای ایفای نقش کوچ، به عنوان مشاورعمل می کنند. به عبارت دیگر، آنها تیم ها را با میکروکنترل و توصیه های خود هدایت می کنند و نه با کمک به آنها برای یادگیری راه حل های خودشان.
اگر چه ممکن است مدیران، مشاوران دائمی خوبی باشند، اما بهترین مدیران کسانی هستند که به کارکنان خود کمک می کنند تا اهداف قابل اجرا را ارائه دهند، به کارکنان خود بازخورد سازنده را ارائه می دهند و با دلسوزی آنها را به تمرین تشویق می کنند. در اینجا سه اقدام جزئی ساده (کوچک، با پشتوانه علمی، کوچک برای تغییر رفتار)، جهت کمک به پیشگیری از مشکلات مدیریتی و تبدیل شدن به یک رهبر بهتر و موثرتر ارائه می شود. 
اول-هر یک از جلسات خود را با شفافسازی دقیق هدف جلسه شروع کنید.
هیچ چیز بدتر از پایان دادن به جلسه ای با احساس اینکه دست خالی از آن بیرون آمده اید، نیست. یک راه آسان برای حل این مساله،این است که هر جلسه را با شروع یک هدف عملی برای تیم خود شروع کنید و به کارکنان خود اجازه دهید تا همگی برای یک هدف مشترک کار کنند. مدیران با شفافیت و وضوح هدف جلسه، می توانند حس اتحاد تیم را در جهت دستیابی به هدف مشترک تقویت کنند.
دوم-قبل از به سراغ آیتم بعدی هر موضوع، برای گرفتن بازخورد و بازتایید از افراد، مکث و تامل کنید.
در نظر گرفتن دیدگاه و نظرات کارکنان به اندازه درک و تامل شما نسبت به یک موضوع، گام مهمی در فرایند ارائه بازخورد است. اگر احساس اضطراب یا تشویش در پایان یك جلسه كاری با كاركنان به شما دست دهد، احتمالا نیاز بیشتری برای شنیدن دیدگاه های كاركنان و ارائه بازخورد بی واسطه و دلسوزانه به آنها دارید.در اولین جلسه بعدی خود، قبل از ارائه هر گونه بازخورد، اندكی كث و توقف داشته باشیدو وضعیت احساس رضایت كاركنان را به طور مورد بررسی قرار دهید. به عنوان یک رهبر، این  بهترین فرصت برای شماست تا کارکنان خود را در مسیر درست قرار دهید و به آنها اجازه دهید مناسب ترین مسیرهای خود را برای موفقیت پیدا کنند.
سوم-هر زمانی که بازخورد سازنده ای دارید، آن را با دلسوزی و از صمیم قلب به اشتراک بگذارید.
مهمتر از همه، به یاد داشته باشید، بهتر است همیشه تمرین رفتاری یكپارچه و دلسوزانه از خود نشان دهید، چرا كه این موضوع کلید موفقیت یک رهبر موثر و تقویت روابط سالم و قدرتمند میان کارکنان و مدیران است. حفظ روحیه همدلی و مهربانی و توانمند سازی کارکنان با اجازه دادن به آنها برای صحبت کردن، ارائه بازخورد، طرح اختلاف نظر و حتی مسائل سطحی در لحظه، به تیم اجازه می دهد تا یک فرهنگ سازمانی سالمتر و اعتماد به شما را
به عنوان رهبر سازمانی تقویت کند.
حتی هنگامی كه كاركنان انتقادی می كنند، همیشه سعی كنید که شنوده ای فعال، مهربان و درک كننده باشید. این رفتار شما به کارمندان اجازه می دهد که بدانند که شما تلاش نمی کنید آنها را کنار بگذارید، بلکه آنها بازخوردی که برای رشد به آن نیاز دارند، می دهید. بازخورد مستقیم، مناسب و به موقع موجب تصحیح عملكرد افراد و تشویق آنها به انجام شكل انجام كاری است كه به آنها محول شده است. 
⁣#رهبری
#رهبری_موثر 
#شایستگی 
#مهارت 
#مربیگری 
#کوچینگ
#سیدمحمداعظمی_نژاد

 





</div>
<br>
<script>mihanblogPostLike('548','like')</script><div id=
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نظر سنجی
به نظر شما نقش هریک از ما برای بهبود کیفیت زندگی خود در کشور چقدر است؟





دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

Instagram